4 szempont, amit ne hagyj figyelmen kívül, ha fogyni akarsz

A felesleges kilók megkeseríthetik az életedet. Sóvárogva, irigykedve nézed azokat, akik ehetnek bűntelenül, vagy némán beletörődsz a megváltoztathatatlanba, netán humorral kompenzálod a sivár tényeket.

Valószínű, próbálkoztál már valamilyen kalória csökkentő diétával, de a tartós eredmény a mai napig várat magára.

Lehet neki sem álltál, mert azt gondolod, inkvizíciós szenvedések sorával jár egy fogyókúra.

 A nagy igazság az, ha a titkon vágyott célt szeretnéd elérni – a tudat-test típusod számára ideális testsúlyt elérni – NE FOGYÓKÚRÁZZ!

Erre a nagy igazságra már fiatal koromban rájöttem, amikor tizenévesen próbáltam megszabadulni a háj-bájamtól, mindhiába. Barátnőimnek ugyanaz volt a napirendjük, többet ettek, én csak sóvárogva néztem a koleszban, ahogy vacsoráztak, amíg én kihagytam ezt az étkezést és persze kopogtak a szemeim az éhségtől. Ők vékonyak voltak, én a megtestesült tömörség. Minden vágyam az volt, én is olyan karcsú legyek, mint ők. Az élet viharai közben egyszer csak lefogytam, olyan rövid idő alatt és annyira, hogy a farmeromat nem kellett kigombolni, hogy le tudjam venni magamról. A két véglet – a túl sok és a túl kevés – amit senkinek nem ajánlok!

# 1. Ha fogyni szeretnél, EGYÉL!

Egyél, de a megfelelő ételeket a megfelelő társításban és megfelelő időpontban. Ki kell alakítanod a tudat-test típusod számára IDEÁLIS, EGÉSZSÉGES ÉLETMÓDOT. Ennek melléktermékeként beindul a fogyás. Minden ember más, ezért figyelembe kell venni azt, milyen típusnak születtél és ahhoz képest milyen vagy most.

Miért nem működnek a szimplán kalória csökkentő diéták? Ebben az esetben csak elveszel, de a mindent meghatározó belső folyamatokon nem változtatsz. Egészséges szervezet nem tud elhízni. A tökéletes emésztés beindítása lenne a cél. A magasabb emésztő tűz, a jó emésztés stabilabb alapot ad a megfelelő anyagcseréhez.

Elképesztően egyszerűen, a kandallós példával tudom szemléltetni, megértetni. Egy kandallót képzelj el, amiben gyenge láng ég. Erre a gyenge tűzre nedves, nagydarab fát teszel. Ilyenkor a fa biztosan nem fog meggyulladni, vagy nagyon nehezen, füst és korom lesz, vagy lehet még a tűz is elalszik. Amikor össze-vissza, túl sokat eszel nem a megfelelő időben, ez történik benned is. Az emésztő tűz csökken és a szervezet öngyógyító folyamataira ártó, gátló méreganyagok keletkeznek.

# 2. Ha fogyni szeretnél, ALUDJ!

Mikor leszel éhes? Mikor válsz jóllakottá? Ezt az érzékeny, kardinális folyamatot két hormon szabályozza. Leptin és ghrelin duo, melynek egyensúlyát, az alvás is befolyásolja. A ghrelin szól neked, „Jujj, de éhes vagyok!”. Leptin – a telítettséghormon – jelzi, „Köszi, eleget ettem már, többet nem kérek”. Időben abbahagyni az evést nem akaraterő, hanem hormonegyensúly kérdése.

A szervezetedben minden mindennel összefügg, ezért, ha egy hormon szintje huzamosabb ideig túl magas vagy túl alacsony, kihatással lesz valamennyi hormon szintjére. Ez érvényes akkor is, ha pajzsmirigy alulműködés áll a háttérben.

Alváshiány hatására több ghrelin és kevesebb leptin keletkezik. HA NEM ALSZOL ELEGET ÉHES LESZEL!

Alváshiányt okozhat szimplán a késői lefekvés, vagy korai kelés, amit viszonylag könnyen tudsz orvosolni.

Az álmatlanság már korántsem ennyire könnyen megoldható probléma. Legtöbbször stressz okozza, de pajzsmirigy alul- vagy túlműködés, magas vérnyomás, menopausa, krónikus kimerültség is okolható érte. Kezdő Alvás-Stressz Terápia ingyenes anyagát letöltheted itt https://dryoga.hu/ a „KÉREM A TRÉNINGET” gombra kattintva.

Létezik a súlyos alvászavaroknak olyan formája, amelyről lehet nem is gondolod, nálad is fennáll. Azt hiszed alszol, csak az állandó enerváltság, energia hiány, memória, vérnyomás problémák, vagy krónikus betegség hívja fel a figyelmet, valami nincs rendjén. Ilyenkor alvás közben, percenként több alkalommal, leáll a légzés és akár órákon át alvás helyett levegőért kapkodsz, szinte fuldokolsz, óriási stressz eredményezve pihenés, megújulás helyett. A vér oxigén szintje is kórosan lecsökken. Ha az alvászavar eme formája hosszabb időn át fennáll szív-, érrendszeri-, agyi érbetegségek, súlyosabb esetben szívinfarktus, stroke alakulhat ki. Tehát nem babra megy a játék!

Érdekes tény, hogy a túlsúly oka az obstruktív alvási apnoe szindrómának, az alváshiány tovább rontja a már említett leptin-ghrelin egyensúly problémakört. A súly csökkentésével az alvási apnoe is javulhat vagy megszűnhet.

Az obstruktív alvási apnoet komolyan kell venni, kezelése légsínterápiával a leghatékonyabb, de az állapot multidiszciplináris, több szakterületet érintő kezelést igényel. Tevékenységemmel a neuro-endokrin rendszert tudom támogatni, és a tüdőkapacitást növelni. 

# 3. FOGADD EL ÖNMAGAD!

Akinek egyenes haja van göndört akar, aki kis mellű nagyra vágyik, aki fehérbőrű kreol szeretne lenni és fordítva is így van. A sort lehetne folytatni, a lényeg, valamiért csökkent értékűnek gondolod magad az adottságaid miatt. Ha Kapha (föld-víz) típusnak születtél, nagy valószínűséggel nem leszel top modell, viszont számtalan előnyöd van a vékony embertársaiddal szemben. Az egyensúlyban lévő Kapha domináns ember stabil, megbocsátó, szeretetteljes, lassú, méltóságteljes a mozgása, állandó energia szintje van, lassan tanul, de jó a memóriája, megfontolt és későn öregszik. Az egyensúly kibillenése okoz elhízást, az egyensúlyban lévő kapha tömör ugyan, de nem elhízott és boldogan élvezi az erényeit. 

# 4. Ha fogyni szeretnél, MOZOGJ!

Ezt hagytam a végére, mert általában a stabil, lassú, lomha Kapha (föld-víz) típusú embernek nehezére esik megmozdulni. Azt hiszed vért kell izzadni az áhított álomsúly érdekében. Cikinek találod, hogy vékony, sportos emberek közé járj mozogni, vagy „mit szólnak, ha……” típusú gondolatokkal igazolod önmagad céltalanságát.

Valójában nem kell túlhajtani magad, fontosabb a rendszeres, kitartó, állapotodnak megfelelő testgyakorlás. A valódi kihívást az jelenti, amikor mozgásszervi fájdalom vagy más egészségügyi probléma miatt nem tudsz mozogni. Hozzáteszem, az ülőmunka sem a barátod!

Ha elhízott vagy nemcsak krónikus betegségek alakulhatnak ki, akár a várható élettartam csökkenéséhez is vezethet.

Ne üsd el humorral a helyzet komolyságát!

Ha segítségre van szükséged, görgess lejjebb és foglalj időpontot egy ingyenes telefonos Holisztikus konzultációra.

Írta: Németh Orsolya

Forrás: Dr. Pallavi Shinde ayurveda terapeuta tanfolyam, Marjolein Dubbers Hormonkontroll

 

 

Foglalj időpontot egy ingyenes és kötetlen telefonos konzultációra, ahol felmérem az állapotodat és felvázolom a személyre szabott megoldási lehetőséget.

A maximum 30 perces telefonos konzultáció teljesen ingyenes és semmilyen kötelezettséggel nem jár.

Ez a 30 perc kizárólag Rólad szól, a Te problémáidat vizsgáljuk meg közelebbről.

Ha a konzultáció során úgy látjuk, érdemes a terápiát elkezdeni, akkor felajánlom a lehetőséget.

A konzultáció regisztrációhoz kötött. Az időpontfoglalás után e-mailedre küldött kérdőív válaszai alapján készülök fel a beszélgetésre.

A konzultáció azért ingyenes, hogy el tudjam dönteni beletartozol-e a kompetenciámba. (ha nem, átirányítalak egy másik szakemberhez).

IDŐPONTFOGLALÁS INGYENES KONZULTÁCIÓRA ► Kérem, az időpontfoglaláshoz töltsd ki az űrlapot és az utána lévő kérdőívet!

Kattints a gombra

GDPR

3 + 13 =