Szeretnéd produktívan, energikusan tölteni napjaidat?

Lépésről-lépésre vezetlek rá, hogyan szabadulj meg a krónikus stressztől, kimerültségtől és hogyan kezeld az alvási nehézségeket.

Kiszámoltad már mennyi veszteség ér, ha az enerváltságod miatt  nem tudsz teljesíteni?

A lefelé vezető negatív spirálból van kiút. Egy eszköztárat kapsz, amivel “megszerelheted önmagad”. Sőt, komplex terápiával még többet…

Lehet, ma még illúziónak tűnik, hogy újra a régi energikus önmagad legyél, de szisztematikus gyakorlással sikeres megvalósító lehetsz.

Tűzd ki a céljaidat és állj neki! Az élet túl rövid a szenvedéshez! Már a kezdő csomag is segítségedre lehet.

# 1

Alakíts ki szigorú napirendet, amiben a munkának és a pihenésnek is megvan a megfelelő aránya.

Tervezd meg a napjaidat, csak annyi feladatot tegyél bele, amit el is tudsz végezni, így elkerülhető az időstressz.

Lehetőleg mindig ugyanabban az időben kelj fel és feküdj le.

Az ayurvéda tudománya szerint 18-22-óráig kapha időszak van, ezért még 22 óra előtt feküdj le, használd ki a kapha lassú, tompító, álmosító tulajdonságát.

 

# 2

A rendszeres mozgás csökkenti a stresszt

  • endogén ópiátok termelődnek, amitől jól érzed magad
  • javul a keringés
  • – az endokrin szervek működése
  • – az önértékelésed
  • – a hangulatod

 

Fontos, hogy mindig az állapotodnak megfelelő mozgást végezz. A túl gyenge nem hat, a túl intenzív kimerít.

Lefekvés előtt 3-4 órával már ne végezz intenzív testmozgást, mert túlságosan energetizál és nem fogsz tudni elaludni.

 

# 3

Naponta többször relaxálj pár percig, hogy a napközben felgyűlt feszültséget levezesd.

Munka közben az íróasztalodnál a széken hátra dőlve is elvégezheted.

 

# 4

Végezz minden nap légzőgyakorlatot, amit ismételj, amikor csak szükséged van rá.

Az első videóban találod a kapalabhati légzést, amikor az orrnyílásokon erőteljesen kilélegzel, mintha az orrodon keresztül egy gyertyát akarnál elfújni, ezzel egyidőben a has a gerinc irányába behúzódik. Amikor ideges, stresszes vagy, ez a légzőgyakorlat segít levezetni a feszültséget.

 

# 5

Kerüld az energia italokat és a kávé túlzott fogyasztását.

Reggel egy kávé a segítségedre lehet a nap beindításában, de amikor a szervezeted fáradt és te arra kényszeríted, hogy ennek ellenére teljesítsen, akkor a mellékvesekéreg gőzerővel fogja termelni a kortizolt, tehát még több stresszt generálsz magadnak és közelítesz a kimerülés felé.

 

# 6

Amikor napközben felhalmozódott a feszültség vagy kimerültnek érzed magad, végezz fejmasszázst magadnak.

Ujjbegyeiddel finoman, de határozottan masszírozd a hajas fejbőrödet. A fej egy projekciós terület – a teljes test holografikus kivetülése – ezért a fejmasszázzsal az egész testre hatást tudsz gyakorolni. Nyugodtabb és energikusabb leszel utána.

 

# 7

Este ne egyél számottevő mennyiséget és csak könnyen emészthető ételeket fogyassz.

Kiadós vacsora hatására ayurvedikus értelemben megemelkedik a pitta dosha túlsúlya, ami gátolhat az elalvásban.

Egy pohár meleg tejbe reszelj bele mandulát és egy csipet őrölt szerecsendiót tegyél hozzá. Ez az ital ideális elalvás előtt.

 

# 8

Az alvás egy spontán bekövetkező biológiai folyamat, ami akaratlagosan nem befolyásolható, ezért ne erőltesd.

Ha nem tudsz elaludni, menj át egy másik helyiségbe és félhomályban végezz valamilyen monoton tevékenységet.

 

# 9

Munka után, lefekvés előtt tegyél egy fél órás sétát, lehetőleg nyugodt, csendes, forgalomtól elzárt helyen. Hétvégén menj ki a természetbe és legalább 3 órán át tartózkodj ott. A természet nyugalmában visszakapod a mentális, lelki egyensúlyodat.

 

# 10

Egy meleg kádfürdő citromfű vagy levendula illóolajjal kellemesen ellazítja a tested, lelked és az elméd.

 

J

Ezzel a könnyű jóga gyakorlatsorral kezd. A maximalizált hatást akkor éred el, ha a lágy mozdulatokat finoman követi a légzés. A benne szereplő légzőgyakorlatokat a nap folyamán bármikor alkalmazhatod, amikor a feszültség elkezd fokozódni benned.

Egy plédet készíts elő, amire szükséged lesz.

Dekompenzált magas vérnyomással ne gyakorolj!

Ha porckorongsérved van, a csavaró gyakorlatokat hagyd ki, helyette az előzőt végezd!

Szembetegség esetén konzultálj orvosoddal!

Menses alatt ne gyakorolj, inkább pihenj.

Ezt a zenét elindíthatod a videóhoz: https://www.youtube.com/watch?v=1ZYbU82GVz4&t=5289s

J

A mélyrelaxációhoz biztosítsd magadnak a nyugodt, megfelelő hőmérsékletű helyiséget.

Öltözz fel, húzz zoknit és takarózz be, mert ha fázol, nem tudsz ellazulni.

Készíts elő egy kisebb párnát, amit beteszel a fejed alá.

Hogyan tovább?

Van már időpontod az ingyenes állapotfelmérésre?

Foglalj időpontot egy ingyenes és kötetlen telefonos konzultációra, ahol felmérem az állapotodat és felvázolom a személyre szabott megoldási lehetőséget.

A maximum 30 perces telefonos konzultáció teljesen ingyenes és semmilyen kötelezettséggel nem jár.

Ez a 30 perc kizárólag Rólad szól, a Te problémáidat vizsgáljuk meg közelebbről.

Ha a konzultáció során úgy látjuk, érdemes a terápiát elkezdeni, akkor felajánlom a lehetőséget.

A konzultáció regisztrációhoz kötött. Az időpontfoglalás után e-mailedre küldött kérdőív válaszai alapján készülök fel a beszélgetésre.

A konzultáció azért ingyenes, hogy el tudjam dönteni beletartozol-e a kompetenciámba. (ha nem, átirányítalak egy másik szakemberhez).

IDŐPONTFOGLALÁS INGYENES KONZULTÁCIÓRA ► Kérem, az időpontfoglaláshoz töltsd ki az űrlapot és az utána lévő kérdőívet!

Kattints a gombra

GDPR

13 + 8 =