Miért nem segít krónikus fáradtságnál a vitamin tabletta és mi az, ami támogat?

TAVASZI FÁRADTSÁG vagy KRÓNIKUS FÁRADTSÁG?

Tavaszi fáradtsággal talán már mindenki találkozott élete során. A tavaszi napsugarak nem a kirobbanó energiát, hanem örömtelenséget, ólom súlyú végtagokat és tompa kábultságot eredményezik a fejben. Ezekért a tünetekért a szervezet hormonális változásai és a téli vitaminhiányos táplálkozás okolható, ami múló állapot.

Ellenben a krónikus fáradtság szindróma esetén pihenés hatására sem javul az állapot. A súlyosság mértéke személyenként eltérő lehet és stressz hatására rosszabbodik.

Súlyos következményei lehetnek, teljesítményednek felét sem vagy képes produkálni, állandó levertséggel, depresszióval és sikertelenséggel küzdesz.

Tünetei elementáris erővel befolyásolják hétköznapjaidat. A mindent elsöprő fáradtság érzése miatt ebéd után legszívesebben beájulnál egy ágyba aludni. Memória és koncentrációs problémák, megnagyobbodott nyirokcsomók, megmagyarázhatatlan izomfájdalmak, rejtélyes torokfájás, fejfájás jellemzi. Hiába a fáradtság, ennek ellenére is alvási zavarok, súlyos álmatlanságtól szenvedsz. Az alváshiány miatt – akár súlyos mértékig – megemelkedik, ingadozóvá válik a vérnyomás. A kimerültség normál mennyiségű alvás hatására sem múlik. Álmatlanság fennállása esetén még kritikusabbá válik az állapotod, és a 22-es csapdájában érzed magad.

Első körben fontos az orvosi kivizsgálás, mivel betegség is állhat az állandó kimerültség mögött. Amennyiben a vizsgálatok nem tártak fel háttér betegséget, a krónikus fáradtság szindróma kezelése a tünetek enyhítésére összpontosít.

A HÉTKÖZNAPOK KIHÍVÁSAI

  • Munkádban alul teljesítesz, aminek negatív anyagi következményei vannak, vagy lealázó helyzetbe kerülsz miatta.
  • Nem leszel sikeres, nem jönnek hozzád a lehetőségek vagy nem tudod megtartani.
  • A súlyos vérnyomás ingadozás munkaképtelenné tesz, akár életveszélyes állapotba sodor.
  • Csökken a szex energiád, nem tudsz megfelelni a párodnak, ezért válságba kerül a kapcsolatod.
  • Nem vagy képes koncentrálni fontos tárgyalás, megbeszélés során.
  • Memória problémád kínos helyzetekbe sodor nyilvánosan, nem jutnak eszedbe szavak.
  • Nem tudsz mosolyogni, nincs kedved semmihez, elszigetelődsz baráti kapcsolataidtól, kedvteléseidtől.
  • A külsőd cseppet sem mondható vonzónak. Szemed alatt karikák, bőröd fáradt, ráncos, petyhüdt. Hajad száraz, töredezett, nem az ékességed.

Dr. Google-hoz fordulsz és hosszasan keresgélsz a neten, milyen vitamin vagy gyógynövény kapszula legyen a megváltó csodaszered.

MIÉRT NEM ELÉG A VITAMIN BEVITEL?

Mielőtt bármilyen vitamint alkalmaznál, érdemes elmenni egy Holisztikus állapotfelmérésre, hiszen az emberek túlnyomó többségének a hajszolt életmód okán létrejövő stressz miatt gyenge az emésztő tüze (Agni). Az Ayurveda gyógyítás tudománya szerint ekkor a táplálék átalakító funkció nem működik jól, így sem a természetes, sem a szintetikus vitamin nem fog tudni hasznosulni megfelelően. Ráadásul a mesterséges táplálékkiegészítők – Dr. Suhas G. Shirsagar írja – a májat is gyengítik. Van még egy buktatója a táplálékkiegészítőknek. Tévútra visz a tekintetben, hogy azt gondolod, ellensúlyozható vele a helytelen táplálkozás és életmód.

A nem megfelelő emésztés melléktermékeként megjelennek és lerakódnak a test csatornáiban (Sroták) a méreganyagok (Ama). Az Ama a kiváltó oka minden betegségnek a szervezetben. Az egészséges emésztéshez elengedhetetlenül fontos a jól működő csatornák, hiszen ezek szállítják a tápanyagot és kivezetik a testből a salakanyagokat.

ROSSZ EMÉSZTÉS JELEI:

  • Puffadás
  • Étvágytalanság
  • Gyomorégés
  • Székrekedés
  • Hasmenés
  • Ragacsos széklet

Ezt a kardinális folyamatot számtalan tényező befolyásolja. Stressz, mit, mivel, hogyan és mikor eszel, évszakok, napszak változása, helytelen testtartás. Hiába pakolod tele a tányéradat vagy fogyasztasz táplálékkiegészítőket, ha a bonyolult emésztési folyamat akár egy részében is hiba csúszik, romlik a táplálék átalakító funkció, nem lesz kellő mennyiségű, sejtek számára hasznosítható tápanyag.

GYENGÜLŐ ÉLETERŐ

A rossz emésztés következtében, a szövetek (dhatuk) nem lesznek kellően tápláltak, fokozatosan az Ojas (életerő energia) is fogyatkozik, energiahiánnyal, gyengülő immunitással kell szembenézned, fogékonyabbá válsz a betegségekre.

Más szóval, az Ojas az a finom ragasztó, amely összeerősíti a testet, az elmét és a szellemet, és integrálja őket egy működő egyénbe. Ha az Agni nem működik megfelelően, mint krónikus kimerültség esetén, az Ojas termelése károsodik.

Az életerő energia, vagyis az Ojas növeléséről itt olvashatsz bővebben.

ALVÁSZAVAR ÖRDÖGI KÖRE

Paradox módon hiába vagy hulla fáradt, mégsem tudsz elaludni, vagy ha mégis sikerült elaludnod, éjjel felébredsz és nem tudsz vissza aludni. A regeneráció hiánya miatt tovább romlik az idegrendszered állapota, negatív emóciókat, még több stresszt szülve. Ebből az ördögi körből úgy tűnik nincs kiút.

Orvosi rendelőkben altatót írnak fel, ami rövid távon segítségedre lehet, de hosszú távon hozzászokást és rosszabb alvásminőséget hoz, tehát mielőbb keresni kell a valódi, természetes, egyensúlyt helyreállító megoldást.

IZOMFÁJDALMAK

Az intenzív fáradtság érzése, izomgörcsök és fájdalmak a súlyosbodó Vata dosha (levegő, tér elem) jelei, csakúgy, mint az idegrendszeri gyengeség, az alvászavarok, a mentális ködösség és a feledékenység.

KEZELÉS AYURVEDIKUS MEGKÖZELÍTÉSE

Az Ayurveda nem ajánl sok és intenzív testmozgást a krónikus fáradtság szindróma kezelésére. Ennek az az oka, hogy az intenzív testgyakorlás égeti az Ojas-t, az életerőt és inkább fokozhatja, mint csökkenti a fáradtság érzését.

Ugyanakkor bizonyára megtapasztaltad, hogy mozgáshiány miatt is lehetsz fáradékony, amikor elkezdesz mozogni, jobban leszel. Tehát nagyon fontos a megfelelő, egyénre szabott dózis.

A jóga gyengéd nyújtó gyakorlatait részesítsd előnyben a megerőltető gyakorlatokkal szemben. A légzőgyakorlatok is nagyon fontosak.

A stresszre hormonális változások és más biokémiai reakciók lépnek fel, a vegetatív idegrendszer szimpatikus tónusa fokozódik, az immunválasz, és az elején taglalt emésztés is romlik. Az alvászavarok fokozzák a fáradtságot, ami viszont növeli a stresszre való hajlamot.

A meditáció, a jóga, a pranayama és a spirituális filozófia tanulmányozása egyaránt ajánlott a személyes gyógyulásod és az elméd ellazulásának támogatására.

 Az Ayurveda a krónikus kimerültséget a súlyosbodó Vata doshának (levegő, tér elem) és a csökkent Agninak (emésztő tűz) tulajdonítja, ami az Ojas (életerő) megcsappanásához vezet.

A Vata (levegő, tér elem) dominancia negatív hatásokat generál fizikai és mentális szinten. A krónikus fáradtság szindróma kezelés Ajurvédikus vonala a Vata dosha (levegő, tér elem) egyensúlyba hozását és az Agni (emésztő tűz) fokozását irányozza elő.  

A krónikus fáradtsággal élő hosszasan futja a köröket, hogy segítséget kapjon az életben való boldoguláshoz.

Amennyiben még nem jutottál előre problémáid megoldásában, görgess tovább.  

Írta: Németh Orsolya

Forrás: webbeteg.hu, ayurclinic.com.au, Dr. Suhas G. Kshirsagar Forró pocak diéta  

Foglalj időpontot egy ingyenes és kötetlen telefonos konzultációra, ahol felmérem az állapotodat és felvázolom a személyre szabott megoldási lehetőséget.

A maximum 30 perces telefonos konzultáció teljesen ingyenes és semmilyen kötelezettséggel nem jár.

Ez a 30 perc kizárólag Rólad szól, a Te problémáidat vizsgáljuk meg közelebbről.

Ha a konzultáció során úgy látjuk, érdemes a terápiát elkezdeni, akkor felajánlom a lehetőséget.

A konzultáció regisztrációhoz kötött. Az időpontfoglalás után e-mailedre küldött kérdőív válaszai alapján készülök fel a beszélgetésre.

A konzultáció azért ingyenes, hogy el tudjam dönteni beletartozol-e a kompetenciámba. (ha nem, átirányítalak egy másik szakemberhez).

IDŐPONTFOGLALÁS INGYENES KONZULTÁCIÓRA ► Kérem, az időpontfoglaláshoz töltsd ki az űrlapot és az utána lévő kérdőívet!

Kattints a gombra

GDPR

5 + 7 =